BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, November 6, 2009

berbicara aku dengan sendiri..

ya..kini ak berbicara sendiri..
berbicara hal diri dan hati..berbicara ttg dunia...
berbicara ttg hubungan..
berbicara ttg kasih sayang..
berbicara ttg kehidupan..
dan berbicaralah ak sendiri...

tidak siumankah aku sekiranya berbicara sendiri??
tidak waraskah aku jika berbicara sendiri??
tidak berimankah diri ini jika berbicara sendiri???

tidak pernah ku peduli dgn kata2 durjana..
tidak pernah ku sesali dgn perbuatan keji..
tidak pernah ku peduli dgn sindiran mereka..
peduli apa aku...

hati ini tiada siapa pernah selami..
hati ini tiada siapa pernah renangi..
hati ini tiada siapa pernah harungi...
sepi tiada berteman disisi..
sepi tiada riang di sekililing..
sepi tiada siapa kunjungi..
dan sepi tiada siapa ketahui...

dan bersalahkah aku jika mahukan yang terbaik??
bersalahkah aku jika mahu yang sempurna??
dan bersalahkan aku jika mahukan dirimu??
bersalahkah aku???

berteleku aku di atas sejadahMU...
meruntun kesedihan yang tiada bertepi...
menangisi kekhilafan diri...
meratapi dosa-dosa diri..
menyesali perbuatan yang tiada menyedarkan diri...
hina diri ini disisiMU..
jijik diri ini...
tapi aku tahu aku ini manusia biasa...
hati bisa dilukai..
hati bisa diubati..
hati bisa dikasihi...
hati bisa mematikan rasa..
hati bisa membuahkan benci rasa...
hati bisa mengingkari apa yg telah dijanji..
dan hati bisa bersifat kejam tanpa engkau sedari...

dan dengan itulah aku berbicara dengan sendiri tanpa adanya engkau disisi...

0 comments: