BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, November 12, 2009

senyumlah wahai sahabat...

dude...aku xtaw nak ckp cmne ngn ko..tp aku tau ko dlm kesempitan dalam menjalani harian hidup ko..
setiap hari ko menanti apa yang akan terjadi...
saban hari ko menangis mengenangkan derita yang dtg dan pergi sesuka hati...
acap kali ko mengadu nasib kepada teman...
ak tahu semua itu kwn...tp tiada apa yang mampu aku lakukan...
hanya secebis doa mampu kuhulurkan...
hanya sepotong ayat mampu untukku perkatakan..
hanya bantuan hati yang mampu aku berikan...
tapi aku tahu...aku adalah semangat dirimu...
aku adalah temanmu yang akan ko cari...
aku tahu semua itu dude,..tapi apa yang ingin igtkan padamu..
aku bukanlah sperti yang ko sangkakan...
aku bukan sekuat yg kau hebohkan...
aku bknlah setabah yang ko ingati..
aku pun manusia biasa...
bisa melakukan kesilapan...
kekuatan yg ada pada diri ini bila2 masa boleh jatuh...
ketabahan yang selubungi diri bila2 masa sahaja boleh hilang begitu sahaja...
kerna aku adalah manusia yang penuh dengan kepalsuan...
mencipta kepalsuan demi melindungi diri dari org lain..
mencipta pembohongan dari orang lain yang cuba menyingkap kisah diri ini...
mengaburi orang lain dengan ketabahan dan kekuatan yg ada pda diri ini...
mengaburi org lain dengan gelak ketwa yang dipamerkan pada wajah ini..
tapi jgnlah ko terasa diri ini membohongi diri mu..
tidak kawan...
hanya padamu tempat aku mengadu..
hanya padamua aku menjadi siapa diriku..
hanya padamu aku membenarkan ko menyingkap kisah diri ini..
hanya padamu..
ketika aku menulis kata-kata ini..
hatiku bercelaru..
otakku berkecamuk...
jiwaku hilang..
kekuatan punah
dan ketabahan diri hancur...
mengertilah sahabat...
sekiranya aku hlang dari pandanganmu..
janganlah ko cuba mencari...
janganlah ko risau akan diri ini...
mungkin aku menghilang buat sketika..
menghlang untuk mengenali diri..
menyelami hati yg kian kosong..
dan pergi menghilangkan diri adalah untuk mengisi kekosongn jiwa yang kosong...
memenuhkan dada dgn ilmu yang ada...
jgnlah ko risau wahai sahabat...
tidak kira dimana aku berada...
namamu tetap kusebut didalam setiap doaku..
jgn kau tangisi sahabat...hilangkan tangisanmu itu..
kesatlah air mutiara yang jatuh ke pipi mu disaat membaca luahan hati..
tariklah nafasmu ssedalam yang mungkin..
tenangkanlah dirimu itu sahabat....
kerna kau kan menghadapi hari2 yang mendatang tanpa diri ini...
senyumlah wahai sahabat....

0 comments: