BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, October 27, 2010

Silap Percaturan

ok..now serious matter..lately ni aku sedar yang aku sebenarnya dah terSILAP percaturan HIDUP. kenapa aku rasa macam tu..sebab aku xdpt nak laksanakan apa yang aku rancang dengan sempurna.
aku buat kerja itu tidak menjadi..aku beralih pula kepada kerja yang lain..tidak menjadi juga..akhirnya aku mengambil keputusan untuk menilai kembali apa yang dah berlaku sebelumnya.so aku dapat keputusan..
AKU DAH SILAP PERCATURAN! memang betul ungkapan KITA HANYA MERANCANG TUHAN YANG MENENTUKAN.aku sangat percaya dengan ungkapan tu coz ku sendiri dah mengalaminya.
tapi mungkn silap aku juga..terlalu ego dan ikutkan hati sangat..alih2 aku juga yang tak menjadi. tapi aku amat kesal jugalah...kerana kwn juga aku silap percaturan..sedihkan..kwn yang selalu ada disamping kita..dia jugalah racun kepada hidup aku ni..sumanya bermula lebih kurang 3 thn yg lepas..
masih berkesan lagi dalam hati aku ni..
selama ni aku xpernah nak luahkan..tapi hari ini aku nak luahkan segalanya...dah xsanggup nak simpan lagi..
aku tak sangka kwn yg aku slalu aku tolong dr segi akademi..kwn yg aku anggap sbg kwn..dah tikam aku dr belakang..bukn itu jew..dah buat mcm2 fitnah...fitnah yang xmasuk akal langsung..aku pun xtaw mcm mana dia ley terpikir camtu..keladak air katanya aku letak racun...racun yang aku amik dr spital..dia tduh mcm tu coz mak aku keja kt spital...hahah...giler..mana ley amik apa ubat tanpa surat dr doc..if mak aku buat cmtu..mak aku kena tangkp lor..huhuhu...xcukup dgn itu dia tuduh aku..dia cari tduhan yang lebih extrem..huhuh..mesti korg xpercayakan...percayalah wahai kwn2 ku..mmg itu yang dah berlaku..
selepas tuduhan cubaan meletakkan racun dlm minuman..dia tuduh pula aku cuba MEMBUNUH..wa..dahsyat!!!hahah...masa dia bg msg kt MANGSA BUNUH tu..that time aku nak menyidai baju..hahah..mangsa tu pun baru bgn tidur..ke dapur sebab nak minum air..masa tu aku ley siap berborak dan bergelak ketawa lagi..dan tah macam mana dia ley terpikir macam tu.,.hadoi..dah tu abeh 1 rumah dia hasut..disebabkan kejadian tu..aku di PULAU dengan semua penghuni rumah tu..
if ada yang tegur pun sebab terpaksa...hermm sungguh sedih...akhirnya aku ambil keputusan tok kuar dr umah tu..tension dow...aku dah tolong mcm2 dah..tp alih2 aku dpt fitnah dr dia...nasib ada rakan kelas yang sudi membantu...TERIMA KASIH...
dekat 3 bulan sy menyepi...walaupun kami satu kelas..aku xpenah nk tegur dia..tgk muka pun aku xmampu..sakit hati sesangat..aku igt bila aku meyepi..dah redalah suma fitnah tu suma..rupa2nya TAK MENYEPI LAGI FITNAH TU..tidak lama itu...muncul fitnah baru konon aku aku ada tubuhkan sebuah kumpulan...huh??ingat aku ni apa...nak tumbuhkan kumpulan bagai...kesian orang yang terkait dgn aku tu..aku xtaw papa..lagi2 orang yang dikaitkan dgn aku..lagilah aku xtaw pape..gila dowh dyrunk ni..so berlaku lagi perperangan...dats time mmg rasa sakit hati dan marah sesangat...akibat dr perkara tu..aku pun tukar no fon aku..no baru tu pun aku kasi pada yg aku percaya jew..dgn pensyarah pun aku suh dyrunk rahsiakan no fon baru aku..nasib baik aku rapat dgn pensyrah..so dyrunk pegang dgn jnji dyrunk..alhamdulillah smpai skunk ni xde sape agy dah yg ganggu aku..tahla..mcm2 perangai manusia skunk ni..aku xtaw apa yg dia sakit ati sgt dgn aku smpai nak buat fitnah yang mcm tu skali..sampai skunk bnd tu xsettle..aku diam mcm tu jew..bg aku xpenting pun..tp ada efek gak dr kes tu...stdy aku menurun..aku xdpt nak kawal tension aku...pointer aku drop giler...tp alhamdulillah..pensyarah xde marah..malah pensyrah tetap bg sokongan dekat aku...kalau nk ikotkan byk lagi fitnha yang dia taburkan kt aku..tp fitnah ni yang paling berkesan skali dlm idup aku..akhirnya..akibat nak lari dia yang jahanam tu..aku tersilap langkah dan juga percaturan idup..herm..

but now aku dah berazam...aku nak fizkan balik jln pernah aku tinggalkan dulu..aku nak mulakan perjalanan yang baru..hopefully jln yg aku pilih skunk ni akan membawa aku kepada jln yang benar..dan berharap sgt org yang pernah buat fitnah kat aku..hidup dia xkan aman..kali ni biar dia rasa plak pe yg pernah aku rasa...SAKIT TAU X???so kekwn yang ada disekeliling sy skunk ni..jgnla anda berperangai mcm BEKAS-BEKAS KAWAN sy ye..xbaik...akhir kata..HARGAILAH KAWAN ANDA..!!

peace no war!!

0 comments: