BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, December 7, 2010

Cuti-Cuti Malaysia PART 3


Terengganu Darul Iman!wee..kami sampai di terengganu agak malam sebab ada masalah teknikal semasa berada di kelantan.hehe..biasalah..bila berkonvoi beramai2 ni..for sure ada yg spoilt..huhu...target nak smpai t'gan tghari tp krna ada masalah yg tidak terduga, kami sampai malam n we all decide nak stay one more night but this time at terengganu. first time kitaorg stay kt t'ganu..normally kitaorg akan terus gerak ke KL tapi xpewla..cuti pun byk lagi..so xlsh if nak stay  sana..so kami semua bergerak ke KG Kuala Hiliran atau lebih dikenali sebgai perkampungan LOSONG.hehe...losong mesti korg taw an...keropok lekor la..apa lagi...setibanya disana..kami sekeluarga besar membincangkan hal dimana kami ingin menetap malam tu..abeh credit gua coz search kt internet..yela..dlm ramai2 yg follow p holiday ni...aku sorg jew yg ada gps..hahah..klakakan...hp cikai tp ada gps..yg lain bukan main lagi...mahal2 tp ad gps xtaw guna..hahah...klaka sungguh...setelah byk kali mencuba..akhirnya..RUMAH REHAT SRI DELIMA sudi menerima tetamu.hehehe...JOM KE TELUK KETAPANG!!

ha..nila homestay yg kitaorg stay..sgt best dlm dia..rasa mcm xnak keluar jew dr uma tu..heheh...sowila xdpt nak amik pic yg real coz smpai pun malam..kebetulan that time hujan...so amik pic dia dr template yg dia bgi jewla..sama jew..xde yg berubah pun..heheh..malam tu xbayk aktiviti..just keluar p mkn n borak2 n tidur..tu jew..keesookannya baru bermulanya aktiviti kami..at first kami semua bergerak ke PASAR PAYANG.

ha..kat sini baru aku membeli belah bagai nak rak. bagi aku kualiti barangan diantara Kelantan and Terengganu..aku lebih prefer Terengganu punya barangan. bukan nak kata kelantan xbagus tapi mmg kenyataan coz kain2 yang ada kt kelantan..semuanya dtg dr Thailang but beza dgn Terengganu...kain2 yg ada dekat terengganu..rata2nya rakyat tempatan yang buat sendiri..so kualiti sure dyrnk jaga..bahkan keropok pun lagi sedap terengganu punya.ni pendapat akulah..xtawla lau pendapat korg. setibanya di pasar..kami pergi mengisi perut dulu..lapa wo...breakfast pun cuma kuih jew..mana nak kenyang..so i need a haevy meal..hehe..so mknla aku bihun sup..TAK SEDAP!!gpun aku xlalu nak makn coz tempat makannya tak bape nak memuaskan..huhu..sori to say yang aku mmg cerewet dlm bab2 hal mkn ni...after mkn..kami terus berjalan2 mencari souvinier..uhuhu...seronok..my mom beli keropok ikan 10 paket then keropk yg dah siap goreng pun 10 paket..after that p usah baju..so kami pun beli Baju Kelawar 2 helai,t-shirt t'ganu 2 helai n t-shirt for my baby boy..alex selai..huhu..but aku xbeli pape tok diri aku..aku cuma beli kain batik tok my friend ..Anis Syahira..tu jew..huhuh..setelah penat bershopping..kami menunggu sedara mara kami yg lain..sambil2 tu kami tgk MONSOON CUP!huhu..walaupun aku xpaham cmne dyrunk main..atleast teruja gak coz ni first time aku tgk monsoon cup..heheh...setelah penat menunggu..akhirnya kami bergerak pulang ke KUALA LUMPUR..wee...tapi sebelum tu..kami singgah di kemaman untuk menikmati SATAR yg paling terbaik di dunia..hehe..tempatnya di PULAU TELUK MAK NIK.if korang nak satar yg terbaik..p cari kt situ..jgn mkn satar yang ada kat K.T...xsedap and rasanya manis sgt..
bila perut pun dah penuh dgn satar..kami pun berangkat pulang dgn hati yang penuh gembira,senang tiada terhingga.fuh! keseronokannya tiada terhingga!

if korang nak tgk pic2 yang aku amik masa kat terengganu..korang ley tgk dekat sini...cuti-cuti malaysia ..nak upload kat sini susah..lama sgt..mybe sebab pic tu saiz dia besar..tu yg lembab semacam jew tu..so kesimpulan dari holiday ni...

SERONOK..SERONOK...SERONOK..dan SERONOK!


0 comments: